sâmbătă, 19 ianuarie 2008

Teze cu subiect unic - un mare esec

Teze, teze, teze ...

Dupa cum bine zice si titlul, aceste teze sustinute de colegii mei de clasa a 7-a si a 8-a ( printre ultimii fiind si eu ) au fost complet aiurea. De ce ? Motive sunt multe :
1. Modul in care au fost compuse subiectele. Cele de la matematica au fost penibil de usoare, pentru ambele clase. La geografie si istorie pot spune ca au fost cat de cat normale, insa marea surpriza a venit din partea Limbii si Literaturii Romane ... Ei bine, o mare surpriza ne-a pregatit dragul nostru minister, in special celor de a 8-a, realizand un subiect dificil, nu de nivel mediu, ci de nivel de olimpiada. Rezultate slabe obtinute si de elevi buni, chiar si de mine. NU vreau sa ma laud, insa analizati putin ... 9,95 la mate, 10 la geografie si 8 ( initial 7, dar dupa contestatie am mai facut rost de un punct ) la romana ! Totusi ... nu prea imi place mie romana, dar nici in halul acesta ...
2. Supravegherea mi-a lasat o impresie proasta, deoarece s-a copiat pe rupte ( din pacate nu la mine in clasa, insa la altii da. Altfel nu prea se explica cum si repetentii au reusit sa ia 10 la anumite obiecte )
3. Modul de corectare ( mai ales cel de la romana ) m-a scos din sarite ! Mai ales cand mi-am vazut initial nota 7 pe lista cu rezultate. Si vedeam in jurul meu cativa colegi mult mai slabi ca mine ca au luat note mari, peste 8,50. Multe note au fost umflate, numai eu am avut ghinion si am avut o nota mult mai mica decat cea care trebuia sa fie.

Ei bine, sa recapitulam si sa incheiem acest subiect ca deja ma enervez :
1. Notele obtinute la teza nu ilustreaza cunostintele elevului
2. Modul de organizare si sustinere al tezei a fost tipic romanesc ... adica prost
3. Cat despre modul in care s-a corectat, ma abtin sa mai comentez ...

Un comentariu:

Anonim spunea...

Bun gasit!
Voi incerca sa iti spun cateva lucruri fara a rani pe cineva; anul acesta am fost pentru prima data la "supraveghere" desi nu mi-am scris numele pe nici o lista care era prin cancelarie...asa a fost sa fie! La teza unica, in clasa in care am fost, impreuna cu o colega, notele au fost destul de mici (dar meritate!). Au fost copii foarte slabi au luat note mai mari decat copiii foarte buni care "au nimerit" profesori/invatatori care si-au facut datoria.
Ma gandesc de ani de zile sa "plec" dar in fiecare vara cinecva imi spune ca este nevoie de mine, si, la urma urmei asta stiu sa fac cel mai bine, imi place cel mai mult; ar fi minunat daca as gasi pe cineva care sa doreasca sponsorizarea unei scoli (care sa aiba gradinita, I-IV, V-VIII, IX-XII) si sa existe acolo CADRE DIDACTICE ADEVARATE.

Am plecat la un moment dat in Anglia cu gandul ca voi castiga intr-un an atat cat sa pot avea o gradinita particulara...am stat mult mai putin decat ar fi trebuit fiindca cea mica ("cea mica" este deja in clasa aIX-a) ma dorea acasa.
Oricum...ceea ce stiu cu siguranta este ca UN COPIL CARE INVATA CU ADEVARAT (chiar daca va suferi datorita nedreptatilor...pentru asta ne ridicam ochisorii si IL Rugam pe Tatal nostru sa ne mai de rabdare, eventual indelunga-radare) va reusi cu adevarat!

Inainte cu Lumina in ochisorii vostru curati!